Reclamebureau Liswood en Tache kiest voor een werkerscoöperatie
Koen Van Lishout en Luc Vlekken kozen bij de oprichting van het reclamebureau Liswood en Tache voor de coöperatieve vennootschapsvorm, een werkerscoöperatie dus. Wat hun motivatie was en wat de voordelen van een werkerscoöperatie zijn, lees je hier.
Meer lezen
“Hoe meer visies, hoe beter je strategie”
Grote interne verschuivingen brachten De Noordboom CV ertoe naar een nieuwe, gedragen strategie te zoeken.
Meer lezen
Werknemers worden overnemers bij elektronicabedrijf Page
13 juni 2019 | Het is zover: Vlaanderen kent een echte bedrijfsoverdracht aan werknemers. Bij elektronicabedrijf Page in Poperinge hebben al 50 van de 180 medewerkers aandelen gekocht van hun werkgever. Febecoop ging langs voor een laatste infosessie, en sprak met oprichter Luc Page en zijn nieuwe vennoten over het proces dat ze doorliepen.
Meer lezen
Vijf vragen over financiering aan Alexander van Het Hinkelspel
Wanneer zoek je voor je coöperatieve project middelen bij vennoten, en wanneer ga je voor extern kapitaal? Alexander Claeys legt de aanpak van kaasmakerij Het Hinkelspel uit en geeft tips aan starters mee.
Meer lezen